31/1/08

Pedagogia a l'esplai. Com preparem les activitats?

Hola grup!
El Grau, després de la sessió de dissabte 26 de gener, ens ha preparat aquests punts per a poder continuar la reflexió sobre la pedagogia a l'esplai.

... Com prenem les decisions?
... Quines actituds ens mouen?
... Com afrontem conflictes?
... I, bàsicament, quins objectius tenim? Els tenim prsents?

Vinga, quan tingueu una tarda per a pensar en l'esplai, dediqueu-vos a respondre aquesta la proposta de treball.


MATERIAL SESSIÓ PEDAGOGIA

1. A partir del quadre que us vam repartir (i que adjuntem de nou per si algú l’ha perdut...) intenta explicar breument (amb les teves paraules) què significa per a tu cada un dels següents conceptes i quan ho has vist/viscut a l’esplai en 3 línies:

a. Competir:
b. Evadir-se:
c. Sotmetre:
d. Comprometre:
e. Cooperar:

2. Ara, aprofitant el contingut del quadre i tot el que vam treballar a la sessió que vam fer plegats el dissabte 26 de gener, plantejat com creus que s’haurien de posicionar les següents persones dintre de l’esplai (tingues clara la importància dels objectius personals en relació als de l’esplai), quines accions dur a terme, etc.

Dedica entre 5-10 línies a cadascú d’ells:

a. Responsable General:
b. Coordinador:
c. Monitor Experimentat:
d. Monitor Novell:
e. Ajudant de Monitor:
f. Pare/Mare de nen/a de l’esplai:

2 comentaris:

Ruben (spu) ha dit...

despres de molt de temps i d'una excusió caminadora increible inicio el meu retorn als comentaris del blog :P. cooperació una paraula important en un grup sempre que vulgui arribar a fer alguna cosa, una exemple clar d'això són el jocs d'equip com el fúbol o el basket. Encara així jo no només veig colaboració en el SCV el clot sant pere calver. Dins l'espai això va molt més lluny, aixó és el que veig jo i em sembla que és una cosa que no és dóna masses vegades, encara així no sempre que no hi hagi massa relació això deriva en una cofrontació per veure qui ho fa millor, la lluita deuria ser i per sort normalment és per tal d'autosupera-se i aconseguir ajudar el màxim dins dels límits de la teva persona ja siguis a una ong a un cau o una parroquia.

"Per veure una figura és molt millor tenir dues vistes que només una..." provem-ho.
Ruben Espuelas.

Anònim ha dit...

Hola a totes i tots!!!!

El dissabte que va vindre el Grau crec que va estar molt bé, perquè d’una manera dinàmica ens va fer perfilar coses de l’esplai que nosaltres més o menys ja intuiem.

Crec que és molt important marcar-se uns objectius tant per realitzar una activitat concreta, com per tot un curs d’esplai i unes colonies. Encara que aquests objectius poden no assolir-se del tot, és important que pel fet de marcar-los implicar intentar que les nenes i nens els assoleixin. Tot i que a l’hora de marcar uns objectius crec que s’ha de tenir molt present les capacitats dels nens, i si veiem que els van assumin, podem pensar en uns objectius cada cop més ambiciosos.

Canviant de tema, que és el que més o menys hem de dir sobre la segona part del treball de la pedagogia, és que com està explicat no ho veig molt clar.


Dewwww

-/A. ROMEO/-